joi, 29 octombrie 2009

Back in the summer of '08

Si cata inocenta duceau in spate acele vremuri nestiutoare si copile... M-am intalnit cu un negusto de detoate prin '08.. 2008? da. in vara ca-ni-cu-la-ra a lui '08 m.am intalnit cu acest negust de detoate in egip... egipt? da. partea de sud a rusiei se numea egipt. aveam vreo doispi, treispe ani iar negusotrul arata de sapti's'cinci. Negustorul avea o taraba moaaaare si colorata. Acolo erau de toate! absolut de toate! chiar acolo! in mijlocul desertului. in egipt. pe jos erau covoare de toate culorile. nu mai vazusem pana atunci covoare atat de colorate si atat de sofisticate. covoare, tapiterii, materiale textile, fin, rigide, moi, colorate, cu canepa, tari...in cosuri erau condimente. de la sare, piper, boia, busuioc, leustean, lerda, la ghimbir, naut, ienupar, vanilie, scortisoara, cuisoare, rozmarin, salvie si tarhon. Apoi erau fructe exotice, orientale, o nebunie de arome si mirosuri! oale, ulcele , ulcelute, candele, lumanari, statui, tablouri, narghilele, bratari, aur,lustre, cani, flori, toate nebuniile! chiar toate nebuniile? da. o inundatie devastatoare, barbara si usturatoare a tuturor simturilor! sute de mirosuri dulci, alcoolice, ierbose, textile, piperate si nemaintalnite iti invadau nasul cu nerusinare. Erai tentat sa pui mana pe absolut orice! Sa bagi in buzunar si sa pleci! adica sa furi? da. pentru ca totul era foarte scump. exagerat de scump. dar nu puteai fura pentru ca stiai ca negustorul de sapti's'cinci de ani te va prinde, te pe bate, iti va taia mana cu care ai furat, iti va gauri limba cu sulita, iti va manca unghiile si iti va fierbe toti muschii! asa ca nu am furat. insa am stat in acea taraba si am privit totul! ficare obiect in parte! fiecare clepsidra, tablou si condiment! fiecare tot! am ajuns sa cunosc toata tabara. asa credeam. dupa 3 ani in care am stat acolo si doar am privit... 3 ani? da. trebuia sa aleg cu cumpatare ce aveam sa iau din imensul magazin... sa iei? da. negustorul ti. dat voie? da! mi.a dat voie sa aleg 4 lucrui pe care sa le iau cu mine deoarece am stat 3 ani in taraba lui! am ajuns sa cunosc tot. in acea taraba era de fapt totata viata adunata si compresata, miscorata si modificata! asa ca dupa atatia ani de cumpatare am ales ce sa iau cu mine! am ales . tare mandru mai fusese negustorul. inima.i salta din pipet de fericire, nu alta! obrajii ii luceau ca si sfeclele! am pleat din taraba, m.am dus acasa si mi.am continuat viata. dupa 2 zile a fost pierduta. dupa inca 3 si s.a pierdut. restul cu timpul s.au transformat in lucuri nu tocmai bune. m.am hotarat sa ma intorc la negustor si sa schimb produsele! m.a mintit! eram revoltat si nervos! aveam incredere in el! si te.a ajutat? ti.a schimbat produsele? nu.

Niciun comentariu: