luni, 20 mai 2013

nonsens la

eu am dus pământul la cer și doborât cerul la pământ. m-am întins pe pervaz, bucată de carne, afumată, însângerată, deloc curată, la uscat. și spre cerul de jos am întins o mână, spre cel de sus, mai tare. pâș, pâș, alunec. în jos? ne-am cuprins. și mi-am zis, cerule, arde-mă, pământule, plouă-mă, ceva, întâmplă-te, fă-te, ceva. Dumnezeule, dacă exiști, acum minunea! nimic. bine. am scuipat spre tine și a aterizat în mine. în nara dreaptă, mai exact. am tăcut. ți-am zâmbit. am ascultat. am mirosit. am simțit. cred că am înțeles. am amețit. faianță rece și murdară, zi-mi povestea ta și a zidarului tău, iar tu, Melchi, te rog, nu mă lăsa. încă-mi simt scuipatu-n nas. Dumnezeule, nici pe tine nu te las, că mi-e drag de tine. și ești și glumeț. mâna-mi miroase a praf, Soarele a picurat colorat și a plecat. noaptea iar cu doliu, domna Lună... plângi, plângi, femeie nebună! țânțare din ureche, îmi ești prieten bun. fie că doar pentru sînge ai venit, te înțeleg, ești lihnit. și eu. ne vom sătura împreună. din trompeta-ți să nu care cumva să-mi cânți în a mea strună. ah, miros de vară, acum miroși a domnișoară bătrână. mai dă-mi o lună să o fac cadou vreunui erou. nenorocit cu adevărat e cel ce nu o știe, de fapt. of, mamă, nu pierd vremea uitându-mă la stele și văzând chipul meu, al tău, al tatii, viața lor, viața voastră și viața mea. nu știu. într-o noapte sigur vei afla. da, da, promit că nu voi cădea. poți închide ușa. de zbuf vei auzi, oricât pe ușa deschisă te vei repezi, puiul tău va fi zburat. mă doare spatele. deja, Beppolino, deja? încotro, tu, bătrâne și unde, cum eu? mă simt. da. sunt aici, acumule. jocuri sus. neg. nu vreau. au. mi-e de mine. mi-e de bine.

Niciun comentariu: